.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بیمه شدن ۲۰ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۲۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان بیمه شد.

 به گزارش شمال نیوز، عزیزالله شهیدی‌فر افزود: کشت برنج در ۲۱۱ هزار و ۶۸۳ هکتار معادل ۹۹ درصد اراضی شالیزاری مازندران انجام شد که درصد باقی‌مانده مربوط به اراضی است که به کشت کلزا و گندم اختصاص داشته و با برداشت این محصولات کشت برنج انجام می‌شود.
وی گفت: سرمای شدید و برف و یخبندان سال گذشته و خسارتی که به باغات مرکبات وارد شد بسیاری از باغات مرکبات و تعدادی از اراضی دیم به علت امکان تامین آب، تغییر کشت داده و به کشت برنج اختصاص داده شد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران سطح تغییر کشت داده شده را ۳ هزار و ۳۶۸ هکتار اعلام کرد و افزود: این سطوح به سطح شالیزاری استان اضافه شده و در حال حاضر سطح اراضی شالیزاری استان به ۲۱۳ هزار و ۵۲۵ هکتار رسیده است.
شهیدی‌فر افزود: از ۲۱۱ هزار و ۶۸۳ هکتار اراضی نشا‌کاری شده در استان، ۵۰ هزار و ۱۰ هکتار معادل ۲۳ درصد به کشت ارقام پرمحصول و ۱۶۱ هزار و ۶۷۳ هکتار مربوط به ارقام محلی است.
وی با بیان اینکه از اراضی نشاکاری شده ۵۰ هزار و ۵۶۰ هکتار به صورت مکانیزه و ۱۶۱ هزار و ۱۲۳ هکتار به روش سنتی نشاکاری شد، گفت: سطح اراضی شالیزاری تجهیز و نوسازی شده ۴۴ هزار و ۵۴۵ هکتار است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: در حال حاضر به دلیل شرایط جوی مناسب در فصل بهار و بارش‌های متناوب و تامین آب مورد نیاز، وضعیت شالیزار‌ها مطلوب و در شرایط مساعدی قرار دارد، اما در روز‌های اخیر گزارشاتی مبنی بر استرس کم‌آبی برخی شالیزار‌ها در مناطق مرکزی و شرق استان ارسال شد که امیدواریم با مدیریت تناوبی آب در مزرعه و بارش باران مشکلی کشت برنج را تهدید نکند.
شهیدی‌فر سطح بیمه شده اراضی شالیزاری را ۲۰ هزار و ۸۷۵ هکتار معادل ۹ درصد اعلام کرد و گفت: ۶ هزار و ۵۳۳ هکتار مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه‌خوار برنج و ۶۲ هزار و ۵۱ هکتار مبارزه شیمیایی با این آفت انجام شد.
وی سطح مزارع تحت نظارت آبیاری تناوبی را ۵ هزار و ۸۶۹ هکتار اعلام کرد و افزود: ۱۰۱ بانک نشاء فعال در استان وجود دارد که امسال اقدام به تأمین نشا کردند.
قیمت انواع طارم محلی و طارم هاشمی ۱۰ هزار و ۳۳۰ تومان، بینام ۱۰ هزار و ۷۶۰ تومان، شیرودی ۶ هزار و ۴۸۰ تومان، ندا ۶ هزار تومان و رقم فجر ۷ هزار و ۸۹۰ تومان به ازاء هر کیلوگرم در بازار خرید و فروش می‌شود./باشگاه خبرنگاران


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.075 seconds.